Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

1. Hoe kan ik bij jullie bestellen?
Zoek een artikel naar keuze, kies al dan niet voor de gratis inpakservice en een eventuele opmerking bij je bestelling. Plaats het gekozen artikel in je winkelwagen. Dit doe je door op de groene bestelknop te drukken bij het gekozen artikel. Nu kom je in je winkelwagen. Vanaf hier kun je verder winkelen en meer artikelen toevoegen, een kortingscode toevoegen, of doorgaan naar afrekenen. Tijdens het afrekenen kun je eenmalig je gegevens invullen, of een account aanmaken. Hierna vul je jouw gegevens in of log je in als je al een account hebt. De verzendmethode kun je aanpassen als je je bestelling op wilt komen halen in Opmeer. Bij betaling kies je de door jou gewenste betaalmethode.
2. Op welke manieren kan ik bij jullie betalen?
Je kunt betalen vanuit Nederland met iDEAL, PayPal of d.m.v een bankoverschrijving bij verzending. Bij afhalen in ons magazijn in Opmeer kan je pinnen of contant afrekenen. Vanuit het buitenland kun je alleen betalen via PayPal of via bankoverschrijving. Kijk voor meer uitleg bij betaalinformatie.
3. Ik wil artikel..... wel een aantal keer bestellen, maar weet niet zeker of jullie er genoeg hebben, hoe kom ik hierachter?
Als je het artikel in je winkelwagen plaatst en het gewenst aantal aanpast geeft het programma in een rode tekst weer dat de gewenste hoeveelheid niet op voorraad is. Je kunt het aantal verminderen om erachter te komen hoeveel er wel op voorraad zijn. Natuurlijk kunt je ons ook even bellen voor deze informatie. Krijg je geen melding, dan is de gewenste hoeveelheid WEL op voorraad.
4. Hoe weet ik of een artikel uit voorraad leverbaar is?

Alle artikelen die zichtbaar zijn op de site zijn (mits anders vermeld) uit voorraad leverbaar. Wij trachten ernaar je bestelling binnen 1 tot 2 werkdagen bij je af te leveren. Bel gerust voor meer zekerheid.
5. Hoe lang is het herroepingsrecht?
Je kunt je bestelling binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retour sturen zonder opgave van reden. Wel ontvangen wij graag een email voordat je je bestelling retour stuurt.
6. Wat is jullie garantietermijn?
Wij hanteren een garantietermijn van 30 dagen. Voor de uitgebreide garantievoorwaarden verwijzen wij je door naar de algemene voorwaarden.
7. Verzenden jullie ook naar het buitenland?
Jazeker, verzenden naar België en Duitsland kan naar elk gewenst adres. Betalen kan via PayPal of vooruit d.m.v. een bankoverschrijving. Voor vooruitbetalen d.m.v. een bankoverschrijving vanuit België en Duitsland heb je de onderstaande gegevens nodig: IBAN: NL14INGB0004628317- BIC/ Swift code van de ING bank: INGBNL2A.
Kies a. u. b. kosten delen.
Op bestellingen boven de € 50 krijg je een korting op de verzendkosten en betaal je slechts € 3,95. Onder de € 50 betaal je € 8,95. Beide ongeacht het gewicht.    
Voor bestellingen naar andere landen kun je contact met ons opnemen.
8. Rekenen jullie verzendkosten?
De verzendkosten bedragen € 5,95 per bestelling. Bij besteding van € 49,95 of meer word je bestelling gratis verzonden binnen Nederland. De verzendkosten voor België en Duitsland bedragen € 8,95 per bestelling. Bij besteding van € 49,95 of meer krijg je een korting op de verzendkosten en betaald je slechts € 3,95. Beide ongeacht het gewicht.
9. Hebben jullie ook een echte winkel, zodat ik mijn bestelling kan ophalen?
Wij hebben geen echte winkel. Op afspraak kun je jouw bestelling ophalen in het magazijn in Opmeer. Je kunt dit aangeven bij opmerkingen, als je jouw bestelling plaatst. Natuurlijk kun je ook een e-mail sturen of telefonisch contact opnemen. Als je twijfelt tussen bijv. 2 artikelen, dan kun je deze altijd in overleg bekijken.
10. Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen, na het plaatsen van mijn bestelling. Hoe kan dat?
Het kan zijn dat je bevestigingsemail in je Spambox terecht is gekomen. Is dit niet het geval neem dan a.u.b. contact met ons op.
11. Ik wil graag een kaartje bij mijn bestelling voegen, met persoonlijke tekst, kan dat?
Als je een kaartje bij je bestelling wenst, dan kunt je dit aangeven bij het opmerkingen vlak bij het artikel dat je in je winkelwagen gaat plaatsen.
12. Ik mis een onderdeel bij mijn bestelling?

Stuur een e-mail met je gegevens, het bestelnummer en het artikelnummer naar kantoor@mooihoutenspeelgoed.nl. Wij trachten ernaar dezelfde werkdag contact met je op te nemen, om het onderdeel alsnog naar je toe te sturen.
13. Ik zoek een artikel dat ik niet terug kan vinden op de site, kunnen jullie dit leveren?

 
Je kunt altijd contact met ons opnemen als je een artikel zoekt. Wellicht kunnen wij op zoek gaan en je blij maken.
14. Ik heb een artikel besteld en nu staat het ineens niet meer op de site, krijg ik het wel geleverd?

Ja, je krijgt je artikel wel geleverd, tenzij je hier per email bericht over hebt ontvangen. Het kan namelijk zo zijn dat je het laatste artikel hebt besteld, waardoor andere klanten het "tijdelijk" niet kunnen bestellen.
15. Ik heb mijn pakket (doos) beschadigd ontvangen, wat moet ik doen?

Als je een pakket beschadigd ontvangt horen wij dit graag binnen 48 uur, via een email, voorzien van een foto.
16. Wanneer ontvang ik mijn factuur?
Doorgaans een dag na ontvangst van je bestelling ontvang je de factuur per email. Hierbij word meteen de vraag gesteld of je een review wil schrijven over onze service en natuurlijk over het artikel. Als je de factuur na een aantal dagen nog niet hebt ontvangen, bel dan gerust of stuur een email.
17. Ik heb een klacht, wat nu?
Wij streven naar tevreden klanten. Mocht je desondanks een klacht hebben, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Dit het liefst per e-mail naar kantoor@mooihoutenspeelgoed.nl. Uiterlijk binnen 2 werkdagen zullen wij op je klacht reageren, en samen met jou een oplossing zoeken.